maandag 9 september 2019

Onrust

Laat onrust mijn leven bepalen
Hup die achtbaan
daar gaan we weer
Dag in dag uit
Om gek van te worden

Komt u maar 
U mag in de achtbaan
zo vaak als u wilt
Ongelimiteerd

Er wordt helemaal niet gevraagd
of ik het wel wil
Ik word gewoon in die achtbaan gezet
en gaan maar weer
- of ik wil of niet - 

Ga je dan ook 10 jaar eerder dood?
Wie zal het zeggen
De achtbaan
lanceert haar zo het graf in
lekker makkelijk

Maar het is maar net hoe je het bekijkt
Want hoe je het ook wendt of keert;
er gebeurt hoe dan ook wel zo het een en ander
en geloof me
dat kan tot iets goeds leiden
Iets heel heel goeds
waardevol
vruchtbaar
duurzaam

En ja
Iets dat tot rust stemt
tot heel veel rust en tevredenheid
en zo enorm voldaan
vanwege je volharding
van het doorstaan
van die dagelijkse achtbaan
elke keer maar weer

En dood ja
Dood ga je
Elke keer weer
Ga je een beetje dood
Maar elke keer weer
sta je een beetje meer op
dan dat je dood gaat
En dan zeg je zie mij eens

Joehoe
zie mij eens!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...