dinsdag 1 november 2016

Broertje

Hij durft dingen, die ik niet durf
Hij doet dingen, die ik niet zou kunnen
Toen we nog kind waren
hoorde je hem niet
Maar ik richtte vaak wel even
een schuin oog op hem
Van hé joh, hoe gaat het
ook al zei ik dat dan niet
want daar hield ie dan niet zo van

Hij was mijn lieve kleine broertje
Mijn lieve kleine broertje, zonder woorden
die hield van gezelligheid en lekker eten

Hij was nog heel jong, toen hij bij de zeeverkenners ging
Al gauw leerde hij zeilen
en werd het varen zijn lust en zijn leven

Schipper van grote en kleine boten........
hij draait er zijn hand niet voor om
Gaat er graag een dagje met de boot op uit
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd
Net zo rustig manoeuvreert hij de hele club
weer veilig de haven in
Bij wild of bij rustig water............
dat is om het even

Ik doe het hem niet na
Nee, dat zou ik nooit durven

Maar hij doet nog wel meer dingen
die ik nooit zou durven
Zo reisde hij met zijn vrouw naar Nigeria
Het grote onbekende tegemoet
en kwamen zij weer naar Nederland, met twee prachtige jongens.

Ze bieden hen een geweldig thuis, in Amsterdam
En wat een diep respect heb ik daarvoor
Dat kan ik in woorden niet omschrijven

Net zo rustig manoeuvreert hij de hele club
weer veilig de haven in
Bij wild of bij rustig water............
dat is om het even

Mijn lieve sterke broer
Ik ben trots op hem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...