zaterdag 7 september 2019

Groen

Mooi groen Drenthe
ik vind je
in onverharde wegen
nog onverkend
en ongerept

Ik betreed je heide
verdwijn
in je paars
en weet mij schuil
onder je boom

Ik verzamel je groen
in alle schakeringen
Die bewaar ik
voor als ik weer een keertje
in de stad ben
en dan zoek naar jou

Verblijvend
tussen de mensenmassa
en imposante gebouwen
haal ik je tevooorschijn

We hebben veel lol
jij & ik

Want van groen
zijn er veel kleuren
en dat weet jij

Dan vraagt de dame in het café
wat ik wil bestellen
en denk ik oh ja
hier is het ook best gezellig

Verse muntthee
doet het altijd goed

Ja
met honing

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...