maandag 13 mei 2019

Gebaar

In de Kringloopwinkel
is geen wifi
Alles
ligt d'r uit
Bij de kassa
kunnen ze ook niks beginnen
Het is hopeloos
De jongedame achter de kassa zegt het ook al 
het is hopeloos
wij vinden het ook vervelend
dat er niet gepind kan worden

Oh
Ok
Beduusd kijk ik 
naar mijn zorgvuldig uitgezochte spulletjes
Het is een klein boekje
voor als mijn zoon
- op een bepaald moment in zijn leven en dat komt d'r - 
op kamers gaat wonen

Het is een klein handig boekje
met huishoudtips
die ik zelf trouwens nooit toegepast heb
aangezien ik altijd 'maar wat deed'
en het kwam altijd weer goed
Ik weet nu al
dat hij een heel stuk netter zal zijn in zijn huishouden

Verder een klein spaarpotje
met het uiterlijk van een gebakje
dat kan met het boekje in de cadeaukast
want als ie over een klein half jaar 19 is
dat zet ik dat op zijn bord neer
van kijk hier heb je een gebakje haha
en dan is het een spaarpotje met een verjaardagsbedragje
Dat zijn dan gewoon die kleine flauwe dingen
waar wij met zijn vieren nog steeds lol in hebben

Nou ja en als derde
het blad 'Psychologie'
met dan net weer bepaalde thema's 
die voor mij actueel zijn
en die ik net bij de koffie - uiteraard gekregen in ruil voor koffiebon na inleveren spullen - alvast heb doorgenomen

Dus ok
En die spulletjes nu dan
want ik kan niet pinnen
en ik heb maar 40 eurocent in de portemonnee

De klant naast mij aarzelt geen moment
"Kom, ik betaal hoor............heb jij zo gezellig al die spulletjes uitgezocht, kan het je niet meenemen........dat zou jammer zijn."
Het gaat om een paar euro
maar daar gaat het niet om
Het gaat om het gebaar
Het genereuze gebaar
Zo hartverwarmend
Zo lief
Zo hoe blij ik hiervan word
Zo met de gedachte 'wat fijn dat mensen zo zijn'

Oh dank u wel mevrouw
Dank u wel
En ik leg uit dat het voor mijn zoon is
en voor mezelf nog iets om te lezen

Ze kijkt me aan met een liefdevolle en zachte blik in haar ogen
Uitleg is niet nodig
Ik wil dat jou graag geven

Punt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...