dinsdag 11 september 2012

Nine Eleven



Het is dinsdagochtend
Ik heb gisteren een hectische late dienst gehad
Veel mensen in zorg
Telefoontjes tussendoor
Lange overdracht tussendoor
Dochter in Groningen
Afspraakje met een vriend
Belde ook nog
Moest de belbus terug nemen
Wist niet hoe laat ze thuis zou komen

Muis gevangen
Ja, Hessel had een muis gevangen
Die muis woonde al maanden in Hugo's kamer
De muis was in een kooitje gevangen
Je hebt van die muizenvallen met kooitjes
Niets aan de hand
Hessel wilde het aan Hugo laten zien
Maar Hugo was al in diepe slaap
Hessel had er een foto van gemaakt
Daarna had hij snel de muis in het bos losgelaten
Ik kwam van mijn late dienst
Zag de foto van de muis
En moest er bijna van huilen
Een muis in een klein kooitje!
Ik moest steeds tegen mezelf zeggen
Hij is alweer vrij
Hij is alweer vrij hoor Ester

Nou ja en nu dus dinsdagochtend
Zo enorm in de mineur
Komt het door de hectische late dienst?
Waar komt het door?
Amber heeft ook een korte nacht gehad
Ik besluit haar naar school te brengen
Misschien knap ik daar wat van op
Maar het gevoel blijft
Een steen op de maag
Zoals de wolf van de zeven geitjes
Wat is er toch aan de hand?
Niks kan mij opfleuren
Zelfs niet de goede nummers op de radio
Die ik anders zo hard mee bler

Ik ben bijna thuis
Dan maar gewoon onderuit op de bank
naar de herhaling van GTST kijken
- zo neem ik mij voor -
- hoe deprimerend -
Gek genoeg heb ik op zulke momenten dan ook wel zoiets van
he, heerlijk, ik ben lekker somber somber somber
Dan weet ik ook weer eens een keertje hoe dat voelt
Als je zo in de mineur bent, dan vóel je zo sterk
Kijk, dat heeft ook mooie kanten
Sentimenteel noemen ze dat
Alles komt snoeihard binnen
Je voelt je zo kwetsbaar
als een kind dat net geboren is
Dat heeft ook iets moois weet je

Opeens hoor ik de radiopresentator zeggen:

"Vandaag is het 11 september"

Oh
Ja
Nu is alles duidelijk
11 september
Vandaar dat onheilgevoel
Dan denk je misschien
heb je het je zó aangetrokken dan, destijds?
Nee
Het was meer de combinatie
In die tijd ging het niet goed met mij
In die tijd ging het slecht met mij
Heel slecht
En toen kwam dat Nine Eleven er ook nog eens bij
Dus zodoende blijft het voor mij in mijn geheugen gegrift
Het is onbeschrijfelijk
wat er toen gebeurde met mij
Het is onbeschrijfelijk
wat er toen gebeurde in de wereld

Onbeschrijfelijk
Onbegrijpelijk

Tot op de dag van vandaag

Maar tel je zegeningen
Tel je zegeningen

Het zijn er véél
Oh
Zo veel
Zo veel
Zo veel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...