zondag 8 januari 2012

Esterretjes

Esterretjes: 

Een weblog, die ik sinds januari 2012 nu en dan bijhoud.
Het is eigenlijk meer een 'schetsboekje', dan dat het nu kant-en-klare en gepolijste teksten zijn. 
Ik houd niet zo van kant-en-klaar en gepolijst.

Ook het 'schrijven voor een publiek' is eerlijk gezegd bijzaak, in deze. Ik schrijf gewoon wat er in mij opkomt, en als er toevallig iemand in de buurt is die het ook leuk vindt, dan is het mooi meegenomen. 

Het is bij mij heel sterk het 'schrijven in het moment', de beleving, en hier dan voor de rest gewoon niet zoveel meer aan doen. Vergelijkbaar met het licht, dat op een bepaald moment van de dag op een bepaalde manier op de boomstam valt.....je maakt er een foto van, of niet. 

Zo heb je een mooie foto, een mooie herinnering, een mooie beleving, een mooie ervaring.

Niks meer
Niks minder.

Niet een weblog, die ik nou zo overdreven bijhoud ofzo. Soms wel een jaar niets. Soms in een keer heel veel. Alles is goed. Soms wat weghalen. Soms wat toevoegen. Maar wel altijd in beweging. Zoals het leven.

Het grote voordeel van heel lang niet in de weblog werken: na lange tijd kijk je er zo verfrist naar. Zeg je 'dat moet onmiddellijk weg'. Of zeg je 'dat moet onmiddellijk uitgelicht en verder uitgewerkt worden'. Dat is wat je noemt..............bezig zijn met schrijven. En daar gaat het tenslotte alleen maar om: bezig zijn. Lekker aanklooien. Zoals het leven.......

Ester van Steekelenburg
8 maart 2018

2 opmerkingen:

  1. Lieve Ester, ik heb al wat 'sterretjes' in een andere vorm van je mogen lezen, en ik kijk uit naar meer. Veel inspiratie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, Ester, dat je een blog begint! Ik verwacht er veel van!

    BeantwoordenVerwijderen

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...