maandag 9 januari 2012

Afvalemmer

Het hele jaar door leeg ik afvalemmers.
Met veel liefde leeg ik afvalemmers.
Je bent zuster of je bent het niet.
De zuster doet alles.
Dus de zuster leegt ook afvalemmers.
Soms droom ik erover.
Dan droom ik dat ik steeds afvalemmers leeg.
Ik maar legen.
Terwijl die afvalberg maar niet kleiner wordt.
Schaar mij geheel achter de stakende schoonmakers.
Heb diep respect voor het werk wat zij doen.

En toch heb ook ik mijn grenzen.

Het hele jaar door leeg ik afvalemmertjes.
Door mijn werkgever ingehuurd om o.a. afvalemmertjes te legen.
Door diezelfde werkgever een kerstpakket toegestuurd krijgen.
Een kerstpakket met een prachtige brochure.

Ik mag zelf een geschenk uitzoeken.
Ik mag ook schenken aan goede doelen.
Maar ik denk nee, het hele jaar door zorg ik voor anderen.
Het hele jaar door leeg ik afvalemmertjes voor anderen.
Dus nu ben ik zelf gewoon even het goede doel.

Dus ik sla die brochure open.
Helemaal blij dat ik iets mag uitzoeken.
Ik kijk op het eerste plaatje.

Dat geschenk is momenteel niet leverbaar.
Oh, zeker heel populair:
een design afvalemmer.
Momenteel niet beschikbaar.

Mooi.
Want ik ben momenteel zelf ook niet beschikbaar.
Ben momenteel niet beschikbaar voor het afvalemmertje.

Het niet beschikbaar zijn is dus geheel wederzijds.......

Doe mij maar een boek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...