zaterdag 30 augustus 2014

Vreest niet

Luister
naar je geuren
en ze vertellen jou
van je leven

Loop ik de Intratuin binnen
Loop ik zo mijn jeugd binnen

De geur van nieuwe planten
en ik zit weer op mijn knietjes
in alle vroegte
verse chrysantenplantjes te poten
in de tuin van mijn vader
zojuist aangeleverd
door de leverancier

De geur van potgrond
en ik zie weer
hoe mijn vader de grond freest
De geur van verse aarde
vermengd
met de benzinegeur
van de freser

Dat hij na de middagmaaltijd (altijd warm) zei:

"Ik ga naar de tuin
want ik moet fresen
in de Bijbel staat vreest niet
maar ik ga wel fresen"

(altijd datzelfde grapje
maar ik hield van die herhaling
want het was vertrouwd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Strandwandeling

  Het is een regenachtige ochtend in de trein naar Amsterdam Centraal. De deur van de 'persoonlijke huiskamer' - ofwel Eerste Klas c...